Hiit/Tabata

Hiit/Tabata

Een goede HIIT Tabata workout betekent dat je zo hard mogelijk je best doet in een korte tijd met kleine pauzes.
Het is een geweldige training om je prestaties te verbeteren en calorieën te verbranden.

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Het trainingsprincipe van HIIT is dat je door middel van intervals in een korte tijdsduur een intensieve inspanning levert. Met een HIIT training wissel je intensieve oefeningen af met minder intensieve oefeningen of rust.

Praktisch gezegd is een trap omhoog rennen en weer rustig aflopen al een voorbeeld van een HIIT training.

De intensiteit van de training kan volledig op jouw niveau afgestemd worden omdat een HIIT training in allerlei vormen en maten te doen is. Los van het feit dat je werkt met intervallen heb je de vrijheid om zelf invulling te geven aan je training. Op deze manier kun je een HIIT training gemakkelijk zelf samenstellen en laten aansluiten bij jouw trainingsdoelen. Je kunt het bijvoorbeeld inzetten in sprintjes, op de fiets, met krachttraining of combinaties hiervan. Je kunt variëren in de tijd van de intervallen, de totale duur van de training en de oefeningen die je doet. Deze grote mogelijkheid tot combineren en variëren vinden veel mensen aantrekkelijk.

Een bekende vorm van HIIT is de kortdurende Tabata training waarbij je 20 seconden maximale inspanning afwisselt met 10 seconden rust. Een Tabata bestaat uit 8 rondes en duurt in totaal dus slechts 4 minuten.

Iedere maandagmiddag van 12:30u -13.30u & maandagavond van 19.30u – 20.30u!

Aanmelden via het Facebook evenement of contact formulier.

Meld je nu aan!